fbpx

12 Zaskakujących powodów przez które tyjesz

Jeden z największych problemów jest wtedy, gdy nagle zdajesz sobie sprawę, że nabrałaś dodatkowej wagi – i nie masz pojęcia, dlaczego. Jeśli twoje obcisłe dżinsy pasowały jeszcze kilka miesięcy temu, a Ty nie zmieniłaś w sposobie żywienia.

Powodów możne być kilka…

TARCZYCA

 reguluje szeroki zakres funkcji organizmu, w tym metabolizm. Ale czasami, z różnych powodów, twoja tarczycy może stać się mało aktywna i doprowadzić do stanu zwanego niedoczynnością tarczycy. Jeden z objawów choroby? Bez powodów przytyłaś. Najgorsze jest to, że choroba często rozwija się powoli, więc wiele osób nie zauważa objawów choroby, dopóki nie są w pełni rozwinięte, wynika z badań National Institute of Diabetes. Jeśli problem nadwagi wynika z tarczycy , bez leczenia trudno będzie opanować wagę.

BEZ PRZYJEMNOŚCI

Jesz bez przyjemności. Kiedy moi klienci mają wrażenie, że nie są w stanie cieszyć się makiem swoich ulubionych potrwa dużo częściej zmagają się z zachciankami. Z tego powodu pozwalam moim pacjentom jeść 100-150 słodkich kalori każdego dnia. To pozwala im zaspokoić swoje pragnienia bez wpadki. 

ZA DUŻO

Objadanie się zdrowym jedzeniem. Kiedy celem jest utrata kilogramów, porcja jest tak samo ważna jak zdrowe odżywianie. Powód: Wiele dobrych produktów spożywczych, takich jak awokado, płatki owsiane, komosa ryżowa, gorzka czekolada, orzechy i masło orzechowe, może prowadzić do zwiększenia masy ciała, gdy zje się w nadmiarze.

Jeśli nie jest to owoc lub warzywo, nie przyjmuj założenia, że zdrowy pokarm, który spożywasz, jest niskokaloryczny. Następnym razem, gdy pamiętaj o trzech wskazówkach kontrolujących porcję:
1.) porcja masła orzechowego nie powinno być większe niż piłeczka do ping-ponga,
2.) porcja ryżu i makaronu jest mniej więcej wielkości pięści,
3.) chude mięso powinno być mniej więcej wielkości talii kart.

WODA

Za mało wody. Na początku tego roku badanie przeprowadzone w University of Utah wykazało, że picie dwóch szklanek wody przed każdym posiłkiem może znacznie przyspieszyć utratę wagi. Dlatego nie powinno dziwić, że brak wystarczającej ilości H20 może mieć odwrotny wpływ na talię. Woda nie tylko dostarcza nam energii i pomaga utrzymać temperaturę ciała, ale także pomaga nam czuć się pełniej. Brak wystarczającej ilości wody może spowodować, że będziemy spożywać nadmierne kalorie, które mogą prowadzić do przyrostu masy ciała. Dodatkowo, kiedy jesteś odwodniony, organizm oszczędza wodę dla ważnych funkcji organizmu, co może skutkować retencją wody i większą liczbą na skali. 

NIE CHCESZ WIEDZIEĆ

Unikasz ważenia. Ze wszystkich drobnych kłamstw wyrażenie „czego nie wiesz, nie może cię zabić” jest jednym z najgorszych, jeśli chodzi o utratę wagi. Jednakże, gdy mówimy o przybieraniu na wadze, ignorancja może być powodem, dla którego zawsze masz więcej niż myślisz. Kiedy unikasz ważenia, ponieważ nie chcesz znać wyniku, wtedy masz kłopot. Jest to szczególnie prawdziwe w miesiącach zimowych. Jeśli chcesz zrzucić dodatkowe kilogramy stawaj na wagę co najmniej raz w tygodniu. Pomocne mogą być dwa lub trzy razy, aby monitorować swoje postępy . Polecam ważyć w poniedziałek, środę i piątek. Jeśli poniedziałek jest nieco więcej niż zwykle, tym lepiej, aby wrócić na właściwe tory w nadchodzącym tygodniu. I piątek jest dobry, ponieważ jeśli jest trochę za dużo wtedy łatwiej pozostać na kursie w weekend i nie pofolgować sobie.

NADAKTYWNY?

Obsesyjnie myślisz o ćwiczeniach. Nie można zaprzeczyć, że trening jest ważnym czynnikiem utraty wagi, ale co może dziwić, zbyt częste myślenie o nadchodzącym treningu może utrudnić schudnięcie. Badania wskazują, że kiedy ciągle myślisz o aktywności, masz skłonność do spożywania większej ilości kalorii – prawdopodobnie dlatego, że zakładasz, że po prostu je spalisz. Ustaw i zapomnij! Na początku każdego miesiąca i zaplanuj treningi na następny miesiąc. W ten sposób nie myślisz ciągle o sesjach siłowni. Po prostu możesz zajrzeć do kalendarza i iść.

SEN

Siedzisz do późna. Dobrze się odżywiasz i ćwiczysz, ale, niestety, prawie wszystkie twoje wysiłki są zaprzepaszczone jeśli się nie wysypiasz. Brak snu może prowadzić do podwyższenia poziomu hormonu głodu i obniżenia poziomu leptyny, hormonu sytości. Badania pokazują również, że gdy jesteśmy pozbawieni snu, nasze mózgi silniej reagują na niezdrowe jedzenie i mają mniejszą zdolność do kontroli porcji.

Już po tygodniu lub dwóch spania siedem do ośmiu godzin można to ustabilizować.

STRES

Twoja praca jest bardzo stresująca Nie chce sugerować, , że przejadasz pieniądze raczej, że twój wymagający szef może być odpowiedzialny za powiększanie talii. Hormon kortyzolu jest uwalniany, gdy organizm jest pod wpływem stresu, który powoduje przeniesienie trójglicerydów do trzewnych komórek tłuszczowych, zwiększając przechowywanie tłuszczu w brzuchu. Podwyższone poziomy kortyzolu powodują również wzrost stężenia glukozy we krwi, jednocześnie tłumiąc działanie insuliny, prowadząc do ciągłego odczuwania głodu i mogą prowadzić do przejadania się. Co gorsza, cały niewykorzystany poziom glukozy we krwi jest ostatecznie przechowywany w postaci tkanki tłuszczowej. 

SÓL

Od pakowanych przekąsek po jedzenie, które zamawiamy w restauracjach, nowoczesna żywność jest bardziej przesolona i powoduje rozdęcie naszych brzuchów! A kiedy zatrzymujesz wodę w swoim jelitach, możesz powoduje to przyrost wagi.

Zwiększ spożycie wody i zmniejsz ilość sodu. Gotowanie w domu ze świeżymi ziołami zamiast solą powinno pomóc opróżnić brzuch z nadmiaru wody w ciągu nawet jednego dnia.

POKUSY

Narażasz się na pokusy
Niezależnie od tego, czy chodzi o lody, ciasteczka, chipsy, czy inne produkty, wiedząc, że kuszące potrawy są w kuchni lub w biurze, możesz zaprzepaścić swoją prace z całego dnia. Jest to szczególnie prawdopodobne po 15-tej i nasila się przed samym snem, gdy pokusy są najtrudniejsze do zignorowania. 

BÓLE

Coś cię boli. Schorzenia układu mięśniowo-szkieletowego, które powodują ból, mogą prowadzić do zmniejszenia aktywności fizycznej, co może powodować przyrost masy ciała w czasie – zwłaszcza jeśli spożywasz taką samą ilość jedzenia, jaką spożywałeś, gdy byłeś bardziej aktywny .
Ludzie często nie chcą ćwiczyć, gdy ich coś boli, ale ćwiczenia mogą złagodzić niektóre objawy. Aktywności o niskim wpływie, takie jak chodzenie lub jazda na rowerze stacjonarnym, nie szkodzą, podobnie jak pływanie i aerobik w wodzie.

WIEK

Starzejesz się. Z wiekiem a szczególnie po 30-stce, zaczynamy tracić masę mięśniową. W rezultacie nasz metabolizm zwalnia. To musi być najgorszy prezent urodzinowy wszech czasów. Kiedy spowolni się nasz metabolizm, przybieramy na wadze, zwłaszcza jeśli będziemy nadal jeść taką samą ilość jedzenia, jak to robiliśmy, gdy byliśmy młodsi. Aby zachować chudą, młodzieńczą sylwetkę, pozostawanie aktywnym jest koniecznością: Połączenie ćwiczeń siłowych i kardio pomoże zachować beztłuszczową masę ciała i tkankę mięśniową, utrzymując metabolizm na podwyższonym poziomie.